Pomorskie Forum Eksploracyjne

Poszukiwacze skarbów są dla nas niczym... niczym bracia! ;)
Dzisiaj jest 21 sty 2017, 18:18

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 mar 2012, 13:36 

Rejestracja: 20 wrz 2011, 08:54
Posty: 6
http://www.wrota-swietokrzyskie.pl/pio/ ... la-bialego


Cytuj:
W Muzeum Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej rozpoczyna się remont jednego z najbardziej cennych eksponatów kolekcji ciężkiego sprzętu bojowego z okresu II wojny światowej - niemieckiego działa szturmowego StuG IV Sturmgeschütz .
Działo to znalazło się w zbiorach muzeum w 1999 roku po wydobyciu jego wraku z bagna w miejscowości Komierowo k/Bydgoszczy. W czasie wojny było na wyposażeniu niemieckiej 276 StuG Brygady. Prawdopodobnie podczas radzieckiej ofensywy w styczniu 1945 roku i odwrotu niemieckich oddziałów działo zatopiło się w bagnie i zostało zniszczone przez Niemców.
Samobieżne - szturmowe działo zostało skonstruowane w 1943 na podwoziu czołgu. Było wykorzystywane przez oddziały artyleryjskie, pancerne i piechoty zmechanizowanej. Obsługiwane było przez czteroosobową załogę. Jego ciężar bojowy wynosił 23 tony, zużywało do 195 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Uzbrojone było w armatę 75 mm oraz karabin maszynowy MG 34 lub MG 42, który pozwalał prowadzić ostrzał z wnętrza pojazdu.
Wyremontowany sprzęt będzie można obejrzeć w czerwcu przyszłego roku. Ponadto 3 inne pojazdy już są w trakcie remontu (BRDM – opancerzony samochód rozpoznawczy, BTR 40 – kołowy transporter opancerzony oraz Sd. Kfz.250 – niemiecki półgąsienicowy transporter opancerzony), które będą jeździć i cieszyć oczy miłośników militariów.



Całe dzieciństwo słyszałem legendę o 3 "tygrysach" w bagnie...


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 15 mar 2012, 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lis 2006, 16:33
Posty: 5284
Lokalizacja: Oruń
diesel :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 15 mar 2012, 14:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2007, 19:34
Posty: 4540
Raczej V12 OHV gaźnikowy.

C.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 15 mar 2012, 14:21 
Catadero pisze:
Raczej V12 OHV gaźnikowy.

C.

Noooooooooooo Ty się znasz :lol: Czytac proszę , w końcu pewnie Buńko sie wypowiedział a On na mchu i paproci zna się najlepiej :

"Jego ciężar bojowy wynosił 23 tony, zużywało do 195 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Uzbrojone było w armatę 75 mm oraz karabin maszynowy MG 34 lub MG 42, który pozwalał prowadzić ostrzał z wnętrza pojazdu."

Ciekawe jakie kamo mu zrobią?mech Świętokrzyski? Paproc kielecka? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam


Na górę
  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 15 mar 2012, 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2007, 19:34
Posty: 4540
Cytuj:
Noooooooooooo Ty się znasz :lol: zużywało do 195 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów.


Na motocyklach, owszem.
A czołgi mniemieckie to tylko intuicyjnie :? Zresztą wszystkie czołgi.
Dlatego napisałem "RACZEJ".

C.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 15 mar 2012, 17:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2010, 10:48
Posty: 220
Lokalizacja: Słupsk
jaca2003 pisze:
Catadero pisze:
Raczej V12 OHV gaźnikowy.

C.

Noooooooooooo Ty się znasz :lol: Czytac proszę , w końcu pewnie Buńko sie wypowiedział a On na mchu i paproci zna się najlepiej :

"Jego ciężar bojowy wynosił 23 tony, zużywało do 195 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Uzbrojone było w armatę 75 mm oraz karabin maszynowy MG 34 lub MG 42, który pozwalał prowadzić ostrzał z wnętrza pojazdu."

Ciekawe jakie kamo mu zrobią?mech Świętokrzyski? Paproc kielecka? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

A mnie uczyli, ze pali na godzinę, a nie na 100 km........ Ciekawe, gdzie tu jest prawda.....


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 15 mar 2012, 17:17 
gordo pisze:
A mnie uczyli, ze pali na godzinę, a nie na 100 km........ Ciekawe, gdzie tu jest prawda.....

A co jeżeli 100 km pokona w mniej niż godzinę? :lol: :lol: :lol:
Zużycie paliwa w pojazdach określamy w l/100 km. Natomiast silniki stacjonarne w l/h. Ten w latach świetności nie był stacjonarny :mrgreen: Jakoś z Faterlandu do Komierowa się dotoczył.
Pozdrawiam


Na górę
  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 15 mar 2012, 19:08 
gordo pisze:
Dobre... hehehehe.... Zrób w warunkach wojennych 100 kilometrów w czasie jednej godziny.... W okolicach ok 60 lat wstecz. Zostaniesz Królem, Kosmitów... Przynajmniej Kosmitów. :lol:

Maybachem?
Nie widzę problemu , szczególnie 60 lat temu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: w warunkach wojennych :D
pozdrawiam


Na górę
  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 15 mar 2012, 19:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2008, 10:11
Posty: 172
Lokalizacja: Festung Posen
zaluch pisze:
Całe dzieciństwo słyszałem legendę o 3 "tygrysach" w bagnie...

A Ty z tamtych rejonów - Komierowo/Przepałkowo ??


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 16 mar 2012, 13:45 

Rejestracja: 20 wrz 2011, 08:54
Posty: 6
http://odkrywca.pl/sepolno-i-okolice-,686292.html
więcej na ten temat.
Jestem z Sępólna (10 km od Przepałkowa). Kolega (lata 90) opowiadał, że utopione były 3 sztuki, coś wystawało ponad grunt. Część była zdemontowana przez okolicznych ludzi. 2 jeszcze tam siedzą. Nie znam dokładnej likalizacji. Jest to gdzieś w dolinie rzeki w trzcinowiskach.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 16 mar 2012, 16:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 13:58
Posty: 133
Lokalizacja: Darłowo
"Jego ciężar bojowy wynosił 23 tony, zużywało do 195 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Uzbrojone było w armatę 75 mm oraz karabin maszynowy MG 34 lub MG 42, który pozwalał prowadzić ostrzał z wnętrza pojazdu."
Chyba nie do 195 litrów tylko od 195 litrów (znam sprzęt pancerny od podszewki będąc mechanikiem pojazdów gąsiennicowych i wiem co taki sprzęt potrafi a właściwie ile potrafi spalać) i nie oleju napędowego tylko benzyny bo było napędzane gażnikowym 12-cylindrowym widlastym Maybachem HL 120TRM. :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 16 mar 2012, 16:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2007, 19:34
Posty: 4540
jaca2003 pisze:
Catadero pisze:
Raczej V12 OHV gaźnikowy.

C.

Noooooooooooo Ty się znasz :lol: Czytac proszę , w końcu pewnie Buńko sie wypowiedział a On na mchu i paproci zna się najlepiej :

"Jego ciężar bojowy wynosił 23 tony, zużywało do 195 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Uzbrojone było w armatę 75 mm oraz karabin maszynowy MG 34 lub MG 42, który pozwalał prowadzić ostrzał z wnętrza pojazdu."

Ciekawe jakie kamo mu zrobią?mech Świętokrzyski? Paproc kielecka? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam


darioone pisze:
"Jego ciężar bojowy wynosił 23 tony, zużywało do 195 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Uzbrojone było w armatę 75 mm oraz karabin maszynowy MG 34 lub MG 42, który pozwalał prowadzić ostrzał z wnętrza pojazdu."
Chyba nie do 195 litrów tylko od 195 litrów (znam sprzęt pancerny od podszewki będąc mechanikiem pojazdów gąsiennicowych i wiem co taki sprzęt potrafi a właściwie ile potrafi spalać) i nie oleju napędowego tylko benzyny bo było napędzane gażnikowym 12-cylindrowym widlastym Maybachem HL 120TRM. :lol:

:gitara:

C.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 18 mar 2012, 09:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2005, 16:48
Posty: 4071
jaca2003 pisze:
Zużycie paliwa w pojazdach określamy w l/100 km. Natomiast silniki stacjonarne w l/h.

I tu się mylisz kolego. Wszystko zależy od zadania jakie ma wykonać dany sprzęt.

Dla przykładu w mojej jednostce co zimy wyjeżdżał Star 266 z podczepionym pługiem. Odśnieżał np. plac musztry. Spróbuj rozliczyć się z zużytego paliwa przy normie na kilometry :mrgreen: .
Pojazdy wojskowe w tym i czołgi muszą być odpalane w zimie co jakiś czas. Nawet na postoju.

W czasie wojny nie tylko atakowano czy się cofano. Były tez okresy wojny pozycyjnej. A bardzo często zasilanie urządzeń i uzbrojenia potrzebowało uruchomienia silnika pojazdu.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 18 mar 2012, 10:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2005, 11:33
Posty: 1405
Lokalizacja: Pod polską okupacją...
w motorowkach/ jachtach tez mowi sie ile pali na godzine gdyz dystans jest ciezki do oszacowania...
Ps malym slizgiem 2 os 3,5m podczas zabawy na jeziorze z przyczepnym evinrudem v6 179km mozna spalic okolo 70litrow w godzine...i rozpedzajac sie do max 40km/h w pedzel zakret, w pedzel wyskok na fali , w pedzel , w pedzel...i pustka w zbiorniku a jaki dystans przejechany/ przeplyniety?
Pozdrawiam Schichau

PS ciekawe jak auto pali gume to pali paliwo czy nie?:P bo nie przejezdza nawet 1 metra:P..to jak wyliczyc ile spalil na 100 km?:P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 07 kwie 2012, 19:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2011, 18:53
Posty: 99
Bożesz Ty mój, po 13 latach w końcu doczekałem się remontu tego pojazdu. Oby ta liczba nie okazała się pechową.

Cytuj:
Uzbrojone było w armatę 75 mm oraz karabin maszynowy MG 34 lub MG 42, który pozwalał prowadzić ostrzał z wnętrza pojazdu.


W tym konkretnym przypadku nie żadne "lub" tylko dokładnie MG 34 w wersji czołgowej, bo ów egzemplarz wyjąłem z błota jakieś 10 m za wyciągniętym Stugiem, dzień po wydobyciu, dokładnie w koleinie którą ów Stug wyrzeźbił w błocie rolkami jezdnymi. Dodam jeszcze, że w jamie pozostałej po wyciągnięciu pojazdu poniewierały się różne elementy wozu, np. odcinki gąsienicy i blachy "Schurtzen" w kamuflażu - ot profesjonalizm eksploratorów z MOB.

Dodam, że dzień po wyciągnięciu Stuga był dość ponury, deszczowy i chłodny i niespecjalnie chciało mi się wskakiwać do jamy po pojeździe w poszukiwaniu innych zagubionych rzeczy - zadowoliłem się "emgietą" i gąskami. Słyszałem jednak, że kolejne ekipy penetrujące to miejsce w późniejszym okresie, niejedno natrzepały.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 07 kwie 2012, 19:28 
Vouk pisze:
Bożesz Ty mój, po 13 latach w końcu doczekałem się remontu tego pojazdu. Oby ta liczba nie okazała się pechową.

Cytuj:
Uzbrojone było w armatę 75 mm oraz karabin maszynowy MG 34 lub MG 42, który pozwalał prowadzić ostrzał z wnętrza pojazdu.


W tym konkretnym przypadku nie żadne "lub" tylko dokładnie MG 34 w wersji czołgowej, bo ów egzemplarz wyjąłem z błota jakieś 10 m za wyciągniętym Stugiem, dzień po wydobyciu, dokładnie w koleinie którą ów Stug wyrzeźbił w błocie rolkami jezdnymi. Dodam jeszcze, że w jamie pozostałej po wyciągnięciu pojazdu poniewierały się różne elementy wozu, np. odcinki gąsienicy i blachy "Schurtzen" w kamuflażu - ot profesjonalizm eksploratorów z MOB.

Dodam, że dzień po wyciągnięciu Stuga był dość ponury, deszczowy i chłodny i niespecjalnie chciało mi się wskakiwać do jamy po pojeździe w poszukiwaniu innych zagubionych rzeczy - zadowoliłem się "emgietą" i gąskami. Słyszałem jednak, że kolejne ekipy penetrujące to miejsce w późniejszym okresie, niejedno natrzepały.

Po Tobie wytargano na pewno: dach kompletny , armatę , ekrany , kilka kółków , gąski i inne drobiazgi.
MOB nie ma czasu na duparele. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 08 kwie 2012, 15:26 przez jaca2003, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 08 kwie 2012, 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2011, 18:53
Posty: 99
Hahaha, tego się można było domyślić. :mrgreen: Ale ja tam byłem tylko przejazdem kaszlakiem znajomego, który z tego co pamiętam miał zepsuty 1 bieg i po tym polu na samą skarpę żeśmy na wstecznym wjeżdżali... MG i z 8 gąsek to i tak był niezły łup jak na wypad rekonesansowy (gąsek to o ile pamiętam nawet żeśmy kopać nie musieli, z błota sobie wystawały).

A propos, orientujesz się może, kto "pożyczył do konserwacji" element ze zdjęcia? Leżało to kupę lat w pobliżu wraku, ale z uwagi na wagę, nikomu nie udało się tego przetransportować. Myśmy tam eksplorowali części do PzKpfw IV i potem Szanowny Pan Dyrektor MOB pomawiał nas o przywłaszczenie tego elementu (a to ponoć jakaś ekipa wyrwała, która próbowała poderwać Stuga tydzień przed "wzorcową operacją" ekipy MOB).


Załączniki:
oslona.jpg
oslona.jpg [ 61 KiB | Przeglądany 5476 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group